BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 26, 2010

ZIARAH ANAK-ANAK AHLI PERSIAP KAJANG..

 

Tanggal : 26 Mei 2010 (12 Jamadilakhir 1431H)
Masa : 3 Petang
Tempat : Taman Wira Jaya, Quartes Penjara Kajang.

Alhamdulillah...hari ini Allah makbulkan dan dengan izin Allah jua saya dapat menziarahi anak-anak ahli PERSIAP KAJANG...bersama-sama dalam ziarah ini ialah Pengerusi Persiap Kajang..Puan Hajah Sakimah Bt. Abdullah..Puan Zulia Kamis selaku Pegawai Kebajikan Persiap Malaysia..Puan Jamilah - Pegawai Kebajikan Jabatan Penjara Malaysia..Puan Rozaini..Puan Ratna - setiausaha Persiap Kajang..Kpl Minah Migan..Pegawai Kebajikan IPPM dan beberapa orang AJK PERSIAP KAJANG.

Tidak dapat diungkap dengan kata-kata...hanya Allah SWT yang lebih mengetahui bagaimana perasaan kami waktu berjumpa dengan ahli dan anak-anak yang kurang bernasib baik ini..
Sampai saat saya sedang menulis artikel ini...sayu dan hiba masih menyelubungi perasaan ini...betapa selama ini ahli-ahli Persiap yang dipilih oleh Allah...begitu tabah...cekal...sabar menunaikan amanah dan tanggungjawab sebagai ibubapa kepada anak-anak mereka.

Betapa pun jauh pandangan mata...betapa pun bebas kaki melangkah...segalanya kehendak Allah jua...raut wajah wanita bergelar isteri..ibu ini cukup mentafsirkan betapa berat bebanan perasaan dan pengorbanan yang telah mereka zahirkan...mereka insan terpilih...mereka insan teristimewa disisi Allah SWT...
...semuga Allah senantiasa menganugerahkan kebahagiaan untuk mereka sekeluarga. Marilah ahli PERSIAP MALAYSIA..kita menadah tangan memohon doa semuga Allah SWT melindungi..merahmati...memberi kekuatan..ketabahan untuk ahli-ahli Persiap ini...Janji Allah itu pasti...berserah segalanya hanya kepada Allah SWT..

Ziarah yang berakhir jam 6 petang menghimpun sejuta rasa...membawa seribu erti...hanya yang mengalaminya saja yang memahami...InsyaAllah...semuga Allah sentiasa memberi kesihatan yang baik dan kelapangan masa untuk saya hadir lagi...bersua dengan anak-anak ini...

Salam penuh taqzim dan kasih sayang selalu dari saya dan suami...

IKHLAS SELALU
Noraini Bt Hj Man.